Velkommen inn.....

... til min blogg, som for det meste er om kort. Jeg er også veldig glad i å reise (spesielt Egypt) og å ta bilder, så det kan dukke opp noen scrappesider innimellom.
Blir veldig glad hvis du legger igjen spor etter deg...

fredag 30. april 2010

"Mal" på konvoluttkort, og en konfirmasjonskonvoluttkort til....

Jeg har fått spørsmål om jeg kan legge ut en mal på konvoluttkortet.
Nå har det seg sånn at det er jo Anne Bodil som er mester for dette kortet, og det sto i Ett Trykk nr. 1/2009.
Men, jeg legger ut noen bilder allikevel jeg.
Først må du skjære arket til det er 30x30
Så bretter du det diagonalt som dette....
.....og nok en gang, men motsatt vei 
Sånn.
Brett så alle hjørnene inn mot midten.
Da skal det se sånn ut.
Husk at den siden som ligger ned på bordet blir utsiden av konvolutten.
Snu arket som dette...
Brett ut to av flippene.....
Og brett på midten...
Så vil kortet se sånn ut på begge sider.
Lim de sammen bak.....
Brett ned flippen, og klipp kantene rene (ikke alltid en er like heldig med brettingen)
Så er det bare å pynte.
Du kan bruke magnet, sløyfebånd eller magebelte som lukking av kortet..
Her har jeg brukt magebelte som lukking, har brukt lite pynt, arket er jo mer enn pynt i seg selv.
Blonde langs kanten (så får du skjule ujevne kanter) og et skilt som er pyntet med blomster..
Zoomet inn på blomster og "skilt". Har hatt på noen sommerfugler fra ebay også.
Og baksiden, med et lite "skilt" med mitt personlige stempel fra ebay.
LYKKE TIL, til dere som vil prøve dette.
Klem fra Kaia (",)

HUSK Å MELDE DERE PÅ MAYA'S CANDY MED EN VRI, DA STØTTER DU ANGELLA M/FAM SITT KJEMPEFLOTTE PROSJEKT AMIGOS DE PARRAL.

8 kommentarer:

Mette sa...

Nydelig konvoluttkort!! Flott med magebelte og flotte farger i sammen, lekkert!!
Flott at du deler malen med alle oss andre!
ha ei strålende helg:-)
Klem Mette

Angella sa...

Hei kjære venn!
Så mange hærlige konvolutter du har laget i det siste.
På søndag skal vi ha treff her på Fagerstrand, og jeg skulle ønske du hadde vært med Kaia. En gang må vi treffes:)

klem fra Angella

Elli Om sa...

Thank you for idea and inspiration :)

Maya sa...

De er så lekre disse konvolutt kortene dine, Kaia :)
Nydelige papirer, og masse lekre detaljer å feste blikket på!
Tusen takk også for den generøse premien din, snillingen!!
Go`klem fra Maya :)
(Som skal gå å sove nå ;) )

Marimer sa...

Que bien explicado Kaia, me encantaaaa, gracias por el tutorial, creo que haré algo porque me parece super adorable esta forma de hacer una tarjeta.
Besitos.

Marte sa...

Tusen takk, Kaia - det var snillt! :) Jeg gleder meg til å prøve!
Klem fra Marte

Scrappellen sa...

Hei. Her var det mye fint å hvile øynene på:) Og tusen takk for deling av mal. aldri prøvd den, men nå skal det testes ut:)

takk for koselig kommentar hos meg.

Klem,Ellen

kine sa...

Du har en inspirerende blogg! :) Å setter stor pris på at du deler maler med oss andre:) Ha en fin dag:)