Velkommen inn.....

... til min blogg, som for det meste er om kort. Jeg er også veldig glad i å reise (spesielt Egypt) og å ta bilder, så det kan dukke opp noen scrappesider innimellom.
Blir veldig glad hvis du legger igjen spor etter deg...

Viser innlegg med etiketten bursdag. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten bursdag. Vis alle innlegg

fredag 15. januar 2016

Hipp Hurra for Argos

I dag er Jutulættas Argos 4 år.
Helt utrolig så fort som tiden går.
Se på den flotte gutten.......❤❤
Slapper av på sofa'en....
Så er det disse flotte uttrykkene han har da. Han minner litt om Langbein av og til :o)
Deilig å være på tur...
I Fløgstad åsen. (Saudafjorden i bakgrunnen)
Gul i panna av ormegresset i fjellet. Man må jo sjekke ut alt som er av buskvekster og kratt, det kan jo være det er noe spennende å finne....
Emilie ELSKER å ta selfier når ho og Argos er på tur
Her er en til.. Fiiine "barna" mine...
Argos og Pappa slapper av i fjellet...
Argos ELSKER snø, han bader, tar salto, spiser den, turner og NYTER hvert eneste øyeblikk..... (ikke så gøy med vest på da, men.....)
Se her:


Forrige vinter så klabba snøen sånn (Nina uværet) at pelsen tovet og tvinnet seg med det resultat at huden revnet.. Da tok pappa affère og kjøpte Bjørn Dæhli dress til han. Så i påskefjellet så han sånn ut (Han ble rene fotomodellen, ALLE skulle ta bilder av han) Han hater å ha på vest, men denne godtok han ganske rask. Fant fort ut at han slapp klabbingen..
I år har vi klippet bort "alt hår som er løst", så han har ikke lange faner lenger, pappa (besten) sier han er en naken setter :o) DET VOKSER ut igjen pleier 
jeg å si da....
 
Dette er Mira. Beste venninna til Argos, en Border Collie på 6-7 år. Her koser de seg på hunde treff. Der er vi hver onsdag fra 17.30 og så lenge vi orker og det er hunder. På det meste så har vi vært 23 hunder der, fra Chihuahua størrelse til Riesenschnauzer/Boer Boel størrelse, uten at det er noe bråk. Mira er Politi, er det noen som ypper litt, så er ho der og gir beskjed om at "dette er ikke greit" med en liten dytt og et lite knurr.... så går det over...
Sånn så han ut dagen etter at vi var å henta han, sjønnasen
Blir nesten "valpesyk" av å se på bildet :o)
Gratulerer med dagen Argos, og så må vi hilse til Vår, søsteren hans, ho er tricolor, og veldig lik sin bror..
Klem fra Kaia
PS! for å få se filmene så må du åpne bloggen i Firefox (eller Safari)

torsdag 20. august 2015

Ekstra utfordringen til Kreativ hobby, august (litt sent ute....)

Ekstra utfordringen til Kreativ hobby i august er: 1 2 3
Jeg har laget en bursdags-gavepose til min niese som ble 13 år den 12 aug.
Jeg har brukt brun pose som base, rosalilla bazzill kartong, mønsterpapiret har jeg fått av Anne, men jeg husker ikke hvor det kommer fra.
Framsiden ble sånn som dette.
Ho sang karaoke når de var på ferie i sommer, så  jeg fant ut at dette var et perfekt motiv.Gratulerer stempelet er fra Kreativ Hobby, og #er fra Staz.
Minibokstaver fra Tim Holtz (hurra)

Zoomet litt inn på motivet.
"Mad Skillz" fra KennyK er fargelagt med Prisma premiere pencils.
Stjernene bak er dies fra Nellie Snellen. Notene er dies fra Memory-box, og de svarte stjernene er rub-ons fra Tim Holtz 
Har brukt edgepunch fra Martha Stewart og "Dotted scallope punch" fra EK-success, banneret er fra la-la-land.

Baksiden.
Stjerner over alt.
Har brukt Tim Holtz sin stjerne dies på toppen av posen.
Zoomet inn litt.
Her skal jeg skrive hvem gaven er fra...
 tillegg lagde jeg en boks til neglelakker (se Ett trykk nr. 3)
Har embosset kartongen med hjerter. Rub-ons fra Staz, og blomster fra Woc, og håndtaket er også fra Tim Holtz.
På andre siden av lokket har jeg laget skilt av quick-cuts dies, minibokstaver fra Tim Holtz, og rosa brads.
Den nydelige teksten er fra Kreativ hobby.
Når du tar av lokket ser den slik ut.
Vil du være med på ekstra utfordringen til Kreativ Hobby denne gang, så har du til 1. september på deg til å lage et bidrag.
Klem fra Kaia

søndag 15. mars 2015

Sketchy Colors #244

Time for a new colorchallenge. This time we want to see your creations in
Beige, peach, and brown
Remember that all three colors have to dominate on your creation, in order for you to be eligible to win this weeks prize from Louby loo
My card this week is an easel birthday card
 The front...
I've used Beige, peach and brown bazzil cardstock, and Dp's from Maja Design.
Metal corner and butterfly from Korthobby.
 Image from Bildmålarne, "Leaf", colored with Prisma Premiere Pencils, and I've used spellbinders floral ovals as the base of the image.
 Peach, brown and beige flowers from woc
 Inside
The sentiment are a rub-on from Staz, and I've used dotted scallope punch from EK-success, halfpearls from Prima, metalswirl from Korthobby.
 Standing up...
From an other angle...
This weeks inspiration picture.
Our sponsor Loubyloo

I'm joining these challenges:
Korthobby's march challenge: Anything goes with metal from Korthobby
Crafty Ribbons challenge #114: Pearl, ribbon and charm

Hugs, Kaia

lørdag 7. mars 2015

Birthday card in "spring colors"

I've made a birthday card in "spring colors" this time.
She who ordered it, wanted a card that reminded her of spring, and the woman she was giving it to, loves orange and red.
So with that in mind, this is how it turned out.
An easelcard...
The front
I've used beautiful papers from Studio Light.
 Beautiful flowers from woc, and butterflies from ebay..
 Inside
 I've made a money pocket in the fold....
With a gorgeous text from North Star Stamps, and a beautiful lace that I got from Lena, long time ago.....
 Gorgeous papers....
Text from Norsk Stempelblad
 Card standing up....
From an other angle....
I'm joining these challenges:
Emerald Faeries Challenge #65: Use yellow and green 
Cardandscrap #92: Bling, glitter or pearls (I've used glitter and pearls)
Crafty Ribbons Challenge #114: Pearl, ribbon and charm
SimonSaysStamps monday challenge: Just a hint of clover
Thats all.
Have a wonderful saturday everybody. Thank you for stopping by :o)
Hugs, Kaia

torsdag 26. februar 2015

My sisters birthday card/tag/calender

For my sisters birthday this year I made a calender tag.
It's harder and harder to come up with new ideas for their birthday's, but this was a good one..... I think...
 I've sprayed the tag with Dylutions ink, all the purple and pink colors, and added some perfect pearls. Did the same with the ribbon.
The numbers are sprayed with Dylutions, dabbed with Distress Paint, over and over again to get the right color.
The sentiment are a rub-on from Staz. The charm are from Kort og Godt
Lace from Turkey, and LOT'S of flowers from woc, I am roses and Prima.
I used Distress paint on the chrystanthemum, seedless preserves to make them a little more purple......
 The flowerarrangement...... the butterfly are a rub-on from Staz
 From a different angle, and a ring around her birthday.
 From the top and down.....
 The back side....
 Rub-ons from Staz...
 My personal stamp, spellbinders dies (my christmas gift from sweet Maya) with her birthday date and my personal stamp. 
And lace upon lace.....
I'm joining:
Inky Impressions #198: One layer card
That's all.
Hugs, Kaia

fredag 20. februar 2015

Emilie's bursdagskort/birthdaycard

18 febr. ble Emilie 19 år, og selvsagt må jeg lage et kort til ho.
Det blir verre og verre å finne på "noe nytt" for hvert år som går, så i år ble det en Freia hjertesjokoladeboks, med mønsterpapirer fra Maja Design's vintage autumn basics, som er noen av Emilie's favoritter, og mine.
Eska er laget med kraft kartong
Febr. 18'th was Emilie's 19'th birthday, and of course I have to make a card for her. It get's harder and harder to come up with a something new (for her)as the years goes by. This year she got a Freia heart chocolate box, with DP's from Maja Design's vintage autumn basics, it's some of her favorite papers, and mine..
The box is made out of craft cardstock
 Lokket/the lid
Lag på lag, og blomster fra/layer on layer and lot's of flowers from
Woc, I am roses and Prima, and maybe some from Storyteller
 Zoomet inn på blomstene/Zoomed in on the flowers
 Inni lokket/inside the lid
Kamera fordi ho har lyst å fotografere, prinsessekrone fordi ho er pappa's prinsesse, teksten er til Emilie, som påstår at voksenlivet ikke er noe for henne, regninger og plikter.... 
Stjerna - You are a star
Camera because she wants to be a hobbyphotographer, the princess crown because she's daddy's princess, the text is for her, she claims grown up life isn't for her, bills to pay, duties to do.... 
The Star - You are a star. 
 Kortet inni boksen/The card inside the box
Tekster fra/texts from  Kort og godt, dies fra Memorybox , la-la design and Tim Holtz
 Boksen åpen/open box
 Framsiden på kortet/the front of the card
 Innsiden/inside
Bildet av "kunstneren" er fra ho var 3-4 år og hadde tegnet med nye tusjer.- "mamma, de sølte sånn" sa ho til meg, blå over hele seg.
The picture of "the artist" are when she was 3-4 years and had been drawing with new markers. -"mama, they made such a mess was her explanation.. blue all over.
 Zoomed in..... it's priceless....
 Begge innsidene/both insides
 Baksiden på kortet/the back of the card
 Under boksen/under the box
Bilen hennes heter Gustav, derfor.../her car's name is Gustav, that's why...
Fra siden/from the side

I'm joining theese challenges with this box:
Kort o Mania #124: Bingo (lace, flowers, layer by layer)
That's all
Hugs, Kaia