Velkommen inn.....

... til min blogg, som for det meste er om kort. Jeg er også veldig glad i å reise (spesielt Egypt) og å ta bilder, så det kan dukke opp noen scrappesider innimellom.
Blir veldig glad hvis du legger igjen spor etter deg...

Viser innlegg med etiketten Hjertebodens juleblogg. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hjertebodens juleblogg. Vis alle innlegg

tirsdag 11. desember 2012

Hjertebodens juleblogg, desember.

Hjertebodens utfordring i desember er å lage pakkelapper.
Jeg har laget tre stk, de er enkle, men det er en begynnelse.... 
Og da er jeg ferdig med mine bidrag for desember (hadde det bare vært like greit hver mnd.)
Jeg har sprayet de med color wash og dylutions.
Distresset med valnut stain rundt kantene, og dabbet med gull.
Stemplet med nissestempel fra Tim Holtz og ???
Bokstaver fra MM.
☯ Klem fra Kaia 

søndag 9. desember 2012

Sketchy Color #143

Sunday again. 
Fifteen days until Christmas, time really do flies..
Hope that you all are "on schedule" in your christmaspreperations, you now need a break to join this weeks sketchcallenge... (the sketch are further down on the page)
As I told you, I have to make some toffee-fee boxes, and here's a new one.
I'm entering Hjertebodens juleblogg with this, my second contribution in december
 The front...
 Zoomed in.....
From the side..
And here's this weeks sketch:
Letraset are sponsoring us with one colorblend set for the winner !!!  


RECIPE:
Stamps:
Sentiments: North Star Stamps
Papers: White Bazzill cardstock
DP's: Layers of Pion Designs Silent Night (bluetones)
Tools: Spellbinders, label four, and fancy tags
Embellishments: Lace from WOC, halfpearls from Papirdesign
Medium: Letraset Promarkers
Other: All edges are distressed with MM distressing tool, and I've added some frosted lace on the snowflakes.
Remember to check out the other Dt-s contributions. Their creations are breathtaking...
Can't wait to see what youcome up with, now go CREATE.......

onsdag 5. desember 2012

Enda ei toffee-fee eske, og hjertebodens juleblogg...

Jeg har laget ei toffee-fee eske til.
Denne gang i grønnt, og med skjønne "James in the snow" fra LOTV
 Den ble sånn som dette....
 Zoomet inn litt.......
Her er skjønne James i snøen, som er laget av liquid pearls, opal white.
Har brukt Distress stain, weathered wood rundt motivet.
De var kjempegreie å bruke, de la ikke fra seg så mye farge som distressputene...
Også denne gang har jeg latt spellbinders-ramma sitte på mens jeg distresset/stainet rundt motivet for å få den hvite ramma....
Ellers har jeg brukt:
Grønn Bazzill kartong
Mønsterpapir fra Maja Design, "gammaldags jul", og litt restepapir (fra Bo Bunny?)
James in the snow fra LOTV
Fargelagt med Letraset Promarkere
Tekst fra Panduro
Blonde og blondeserviett fra WOC
Osteklut
Blad/gren-dies fra Marianne Design og Spellbinders large deckled rectangles.
Blomster fra Storyteller
Liquid pearls, opal white, og noen hvite fjær, kjøpt på Blitzy.
Tror det var det hele....
Hiver meg med på:
kortgleders desemberutfordring: Lag julegaver
Og mitt første juleprosjekt i desember for Hjertebodens juleblogg
Klem fra Kaia

onsdag 14. november 2012

Hjertebodens juleblogg, kort nr. 3 i november

Da var jeg ferdig med julekorta til Hjertebodens juleblogg for november, og gjett om det er godt da ????
Har brukt div papirer fra Pion Design's juleserie Silent Night, både 12x12 og 6x6 papirer, og som dere ser, lag på lag på lag.....
 Forsiden...
Zoomet litt inn...
Har i tillegg brukt blonde, osteklut, punch fra EK success og liquid pearls opal white.
Er det noe dere lurer på så spør, nå skal jeg legge meg nå så jeg skriver ikke mer.....

Klem fra Kaia

søndag 4. november 2012

Sketchy Color #138

Sunday again. 
This week we have a wonderful colorchallenge for you to play with. 
We want to see your creations in green and white

Our sponsor in all of november are KreativHobby


My card this week is an "only front"-card...
 The front......
Zoomed in a little bit......
I'm joining Hjertebodens juleblogg with this card, my second for november.
RECIPE:
Stamps: Hanglargirl from a christmas-set, years ago....
Sentiments: From North Star Stamps
Paper: White bazzill cardstock
DP's: Pion Designs silent night series
Tools: Distress tool from MM, and MS Aspen around the page punch
Embellishments: Lace from WOC, charm from Korthobby
Medium: Letraset Promarkers
Other: Cheesecloth, and seembinding ribbon, colored with peeled paint.
Remember to check in on the other DT's. They have made some awsome creations..
Now it's your turn to make something in green and white..

onsdag 17. oktober 2012

Hjertebodens juleblogg kort nr.3 i oktober


Her kommer mitt 3 bidrag til Hjertebodens juleblogg i oktober, oppgaven var tallet 3.
 Jeg har 3 mønsterpapir.
3 tekststempler
3 julestjerner m/ brads og rundeller
3 blader
3 dies (Cherry Lynn, Tim Holtz og Spellbinders)
3 puncher (kant på posen, snøstjerner i julestjernepapiret og bladpunchen)
Det var vel det jeg hadde 3 av.
Zoomet inn...
Her viser 3 teksten mye bedre..
 Baksiden... Her har jeg ikke tatt hensyn til tallet 3.
 Tag'en inni posen
Her er skrivefeltet.
Her er det også 3 mønsterpapirer.....
I'll join Totally gorjuss #153: Traditional Christmas colors with this card.
HAR BRUKT:
Tekster: North Star Stamps og Kort og Godt
Papirer: En Papirpose fra Body Shop
Mønsterpapirer: Pion Design Waiting for Santa II
Verktøy: Dies fra Mamory Box, Marianne Design, Spellbinders og TimHoltz.
Puncher Fra MS og McGill
Poinsetta dies fra Qiuck-cuts
Pynt: Qc- poinsetta m/brads og rundeller
Annet: Alle kantene er distresset med Walnut Stain

søndag 14. oktober 2012

Sketchy Color #135

Time flies when your having fun !!!!!
Sunday again, time for a new challenge from us in SC.
This week we have a beautiful sketch for you to play with, made by Lena Katrine..
Here's my card this week.
I'm thinking about joining a christmas-sale, and I need some simple cards to sell, (that don't cost to much money)
The front...
The new christmaspapers from Pion Design, "Silent Night" are perfect.
So many different patterns in the same colors, perfect to make lots of layers....
This is from the paper called church....
Zoomed in on church and decorations...
The beautiful text from North Star Stamps says: Snowflakes are flowergreetings from heaven.
This is my 2'nd christmascard for Hjertebodens juleblogg, and
I'm entering Kortgleders octoberchallenge: layers
with this card.

RECIPE:
Sentiment: North Star Stamps
Papers: white bazzill cardstock
DP's: Pion Designs Silent night series
Tools: MM "sanding tool"
Embellishments: Halfpearls from Papirgleder, MS aspen snowflake punch. Spellbninders Mega Ovals.
Other: Cheesecloth, and lace.
Thats all.
Simple as that.
Remember to check out the other DT's contributions. They have made some amazing creations...
Can't wait to see what yours looks like....

torsdag 4. oktober 2012

Hjertebodens juleblogg kort nr.1 i oktober

Så var vi kommet over til oktober, og her er det første julekortet mitt til 
Hjertebodens juleblogg denne mnd.
Det er et easelcard, elsker å lage de....
 Framsiden....
 Zoomet inn på skjønne Mimosa fra Bildmålarne....
 Detalj fra siden på kortet....masse dies.....
 Tag'en under bildet er til å skrive noen ord på....
 Innsiden ble sånn....
 Nydelige tekster, og en skjult tag....
 ..som også er til å skrive på. Her er bilde av den.....
 Her er har jeg satt opp kortet....
 Fra en annen vinkel...
Zoomet litt inn....
HAR BRUKT:
Stempel: Mimosa fra Bildmålarne (husker ikke hva det heter)
Texter: Kort og Godt, Papirgleder og Noth Star Stamps
Papir: Hvit og rød bazzill kartong
Mønsterpapir: Pion Design, vantan på tomten II, div ark
Verktøy: Spellbinders-ramme, memorybox snøfnugg, swirl, og cherry lynn dolylace
Pynt: charms og metallpynt fra Korthobby
Medium: Prisma Premiere Pencils
Annet: Alle kantene er "raspet", seembindingbåndet er farget med fired brick. Har hatt osteklut bak motivet, og "skjulte" tag'er som man kan skrive litt på.

søndag 30. september 2012

Sketchy color #133

Last sunday in september, time for a new challenge, this time a sketch.
It's also my nephew Daniel's birthday today.
Happy Birthday to you!!!
Now, here's the sketch, made by Lena Katrine.....

Remember that Korthobby are our sponsor all of september.
My card this time is a christmascard, I'm behind schedule, and have to make a lot of them....
The front
Zoomed in on the cutie
Happy Christmas says the charm (as you can se, my camera is very blue)
Both insides..
Inside 1..
Zoomed in on the text
Inside 2, with a mat to write on
The back..
And here you can see all the layers..
RECIPE:
Stamps: Bildmålarne, Mimosa julblommor
Sentiments: All texts and Sentiments are from Kort og Godt
Papers: Craft Cardstock and red bazzill cardstock.
DP: Pion Design, Waiting for Santa II
Tools:  Spellbinders Majestic Elements - RESPLENDENT RECTANGLES, circles, scalloped circles, cherry Lynn french pastry doily and whimsy corner dies.
Embellishments: Charm from Kort og Godt, halfpearls from Storyteller, seem binding ribbon, colored with fired brick, and I've used brown twine as "a belt"
Medium: Prisma Premiere Pencils
Other: All the edges are distressed with walnut stain.

That's all... Remember to check in on the other Dt's contributions. As usual, it's worth the while, theire creations are stunning...